Naar boven
  • Gratis verzending vanaf €60,-
  • Gratis retourneren
  • Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis

Ruilen en retourneren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wil sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Wanneer je gebruik wilt maken van gratis retourneren plak je de retoursticker die bij de retourbon zit over de oorspronkelijke adressticker. Je kunt je retourzending vervolgens gratis afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Wanneer je van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt binnen 14 dagen na herroeping op jouw rekening gestort.

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor de zak waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over uw adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan jou vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Het retourneren is gratis wanneer je gebruikmaakt van onze gratis retoursticker en retourneert via een PostNL servicepunt. Wanneer je van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.

Suggesties en Klachten

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail webshop@bluerebel.nl. Bij e-mail wordt je vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur op +31 (0) 33 253 2660. Wij geven je uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit je bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen wij je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Je retourorder wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn.

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Promese
t.a.v. Blue Rebel
ordernummer
Antwoordnummer 13161
5600 VE Eindhoven
Nederland