Naar boven
  • Gratis verzending vanaf €60,-
  • Gratis retourneren
  • Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis

Veelgestelde vragen

Wij doen ons uiterste best om jouw shopbeleving op de Blue Rebel webshop zo prettig mogelijk te maken. Hieronder vind je per categorie de meest gestelde vragen met hun antwoorden. Heb je andere vragen of tips voor ons? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice per telefoon: 033 2532660 of stuur een e-mail naar: webshop@bluerebel.nl. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur.

Categorieën

Jouw account

Wachtwoord vergeten?
Het kan gebeuren dat je het wachtwoord van jouw account niet meer weet. Geen zorgen, via mijn account kan je op "wachtwoord vergeten" klikken. Je ontvangt dan direct een automatische mail met een wachtwoord waarmee je kan inloggen. Na het inloggen kan je het wachtwoord eenvoudig aanpassen bij "mijn account".

Hoe pas ik accountinstellingen aan?
Jouw accountinstellingen, zoals adres, naam, e-mailadres en verzendadres kan je altijd veranderen in "mijn account".

Aanmelden voor de nieuwsbrief?
Wil je op de hoogte worden gehouden van aanbiedingen, nieuwe collecties en meer? Schrijf je onderaan de websitein voor de Blue Rebel nieuwsbrief.
Afmelden voor de nieuwsbrief is eenvoudig, klik dan op de link "afmelden" onderaan onze laatste nieuwsbrief.

Back to top

Assortiment en voorraad

Wordt het hele assortiment online verkocht?
Op deze webshop wordt de gehele Blue Rebel collectie getoond. In de shop is echter alleen de Red Label collectie verkrijgbaar. 

Helaas kunnen wij geen producten leveren die niet op voorraad zijn in onze webshop. Het is mogelijk dat deze producten wel beschikbaar zijn bij een van de Blue Rebel verkooppunten. Vind een verkooppunt bij jou in de buurt door middel van de storelocator

Is de voorraad status actueel?
De producten die op onze webshop staan zijn op dit moment op voorraad. Het kan voorkomen dat een besteld product bij verzending helaas niet meer op voorraad blijkt te zijn. Je krijgt dan zo snel mogelijk van ons bericht om deze voor een ander product om te ruilen. Als je hier niet voor kiest of wij binnen 24 uur geen reactie krijgen, wordt het betaalde bedrag binnen 14 dagen teruggestort op jouw rekening.
Voor meer informatie hierover kan je contact opnemen met onze klantenservice per telefoon: 033 2532660 of stuur een e-mail naar: webshop@bluerebel.nl. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:00 uur.

Notificatie van nieuwe producten ontvangen?
Wil je bericht van ons ontvangen wanneer er nieuwe producten beschikbaar zijn in onze webshop? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en wordt op de hoogte gehouden van aanbiedingen, nieuwe collectie en meer.

Back to top

Betaling

Goed om te weten is dat alle prijzen die we tonen uiteraard inclusief 21% BTW zijn. Betalingsgegevens, zoals jouw creditcard of rekeningnummer worden gebruikt om de bestelling te voltooien. Deze data wordt gecodeerd via een beveiligde SSL server en wordt nergens binnen onze servers opgeslagen. Transactiedata wordt daarnaast altijd gecodeerd verzonden, zodat internetcriminelen geen kans hebben.

Met welke betaalmiddelen kan ik betalen?

iDEAL
Voor Nederlandse gebruikers is het mogelijk om gebruik te maken van online bankieren.

Credit Card 
Betaling is ook mogelijk met MasterCard en VISA.

Betalen achteraf
Als je kiest voor betalen achteraf, dan ontvang je binnen twee weken na je bestelling de acceptgiro van de door jou bestelde goederen. Indien je artikelen retour stuurt, dan worden de retourgoederen in mindering van het totaal door jou te betalen bedrag gebracht. Retourneren is overigens helemaal gratis!

Heb je artikelen retour gestuurd, maar krijg je wel een rekening van Afterpay?
Dan hebben de retour en de mail van Afterpay elkaar net gekruist en kan het zijn dat het verkeerde bedrag op de rekening van Afterpay staat. Binnen 1,5 week ontvang je opnieuw een mail van Afterpay met daarin het juiste bedrag. Voor vragen kun je natuurlijk altijd contact opnemen via: webshop@bluerebel.nl

Fashioncheque
Tijdens het afrekenproces kun je je code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in het betaaloverzicht.

Back to top

Jouw bestelling

Hulp nodig bij het bestellen?
Mocht je problemen ondervinden tijdens het plaatsen van je bestelling, of heb je vragen over het plaatsen van een bestelling, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17.00 uur, via telefoonnummer 033 2532660 of stuur een e-mail naar: webshop@bluerebel.nl.
De klantenservice kan helaas geen producten bestellen die niet in de webshop beschikbaar zijn, maar adviseert graag over een vergelijkbaar item of helpt je bij het vinden van een winkel bij jou in de buurt die het gewenste kledingartikel op voorraad heeft.

Benieuwd naar de status van jouw bestelling?
Bij het plaatsen van jouw bestelling ontvang je een automatisch gegenereerde orderbevestiging per e-mail. Ook de verzendbevestiging en eventuele andere ontwikkelingen betreffende jouw bestelling ontvang je per e-mail. Het is dus van belang dat wij jouw correcte e-mailadres hebben. Dit kun je controleren in "mijn account".

Annuleer of verander jouw bestelling
Wanneer je op een werkdag voor 22.00 uur bestelt, worden jouw producten op dezelfde dag verzonden. Ons bestel- en leveringsproces is zeer nauw op elkaar afgestemd. We zijn erg trots op onze snelle service, maar betekent dit ook dat ons systeem een annulering of aanpassing van een bestelling niet toestaat. Jouw bestelling is op dat moment dus bindend, maar nooit definitief. Je bent namelijk altijd vrij om je aankoop gratis terug te sturen in Nederland, binnen een periode van 14 dagen na ontvangst van het pakket.

Back to top

Versturing en levering

Wat is de levertijd van een bestelling?
Wanneer je op een werkdag voor 22.00 uur bestelt, worden jouw producten op dezelfde dag verzonden. Bestellingen binnen Nederland worden meestal de volgende werkdag geleverd. Mocht het voorkomen dat wij van dit levertermijn afwijken, dan nemen wij contact met u op per e-mail.

Vertraging tijdens bezorging
Jouw bestelling wordt altijd zo snel mogelijk geleverd bij het adres dat bij ons staat geregistreerd. Het is echter mogelijk dat jouw levering is vertraagd door onvoorziene omstandigheden bij jouw lokale bezorger. In dat geval nemen wij persoonlijk contact met je op. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor eventueel ongemak.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland zijn gratis bij bestellingen vanaf €60,00. Bij bestellingen onder €60,00 wordt €3,95 verzendkosten in rekening gebracht.

Back to top

Ruilen en retourneren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wil sturen, dan dien je deze te verpakken in de oorspronkelijke verpakking die goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retoursticker die bij de retourbon zit moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt.

Je kunt je retourzending gratis afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Het bedrag wordt binnen 14 dagen op uw rekening gestort. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor de zak waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over uw adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan jou vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Het retourneren is gratis!

Back to top

Garantie

Het product is defect bij ontvangst, wat nu?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.

Back to top

Suggesties en Klachten

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail webshop@bluerebel.nl. Bij e-mail wordt je vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur op +31 (0) 33 253 2660. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Back to top

Beveiliging en privacy

Hoe wordt mijn privacy beschermd?
De Blue Rebel webshop verwerkt jouw persoonlijke gegevens erg zorgvuldig. We werken hard om vertrouwelijk, veilig en integer met de data om te gaan die wij verzamelen. Raadpleeg onze privacystatement voor meer informatie.

Back to top

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit je bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen wij je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Back to top

Over deze webshop

Dit is de officiele website van Blue Rebel: www.bluerebel.nl

Ons adres is:
Blue Rebel
Koninginneweg 1
3871 JZ Hoevelaken

E-mailadres: webshop@bluerebel.nl

KvK-nummer: 20074112
Btw-nummer: NL800656337B01

Back to top

Hulp nodig?