Naar boven
  • Gratis verzending vanaf €60,-
  • Gratis retourneren
  • Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis

Veelgestelde vragen

Hoe log ik in/maak ik een account aan?

Wanneer je al klant bent, kun je rechtsboven inloggen (Mijn account). Indien je nieuw in onze shop bent, kun je er voor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?

Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Vervolgens kies je de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heb je het gewenste artikel in jouw winkelwagen geplaatst. Indien je meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kun je het aantal aanpassen.

Indien je je hebt bedacht, kun je met de knop ‘verwijderen’ het artikel uit jouw winkelmand halen.
Vanuit hier kun je de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klik je op de knop 'naar de kassa' en vervolg je de stappen in het betalingsproces.

Even over het minst leuke gedeelte van je Blue Rebel bestelling: de betaling. Goed om te weten is dat alle prijzen die we tonen uiteraard inclusief 21% BTW zijn. Betalingsgegevens, zoals jouw creditcard of rekeningnummer worden gebruikt om de bestelling te voltooien. Deze data wordt gecodeerd via een beveiligde SSL server en wordt nergens binnen onze servers opgeslagen. Transactiedata wordt daarnaast altijd gecodeerd verzonden, zodat internetcriminelen geen kans hebben.

Je kunt je bestelling op verschillende manieren betalen, namelijk:
  • iDeal
  • Creditcard: Visa, Mastercard
  • Afterpay: achteraf betalen
  • Fashioncheque*
Als je kiest voor Afterpay, dan ontvang je binnen twee weken na je bestelling een betaalverzoek van Afterpay in je mail. Indien je artikelen retour stuurt, dan worden de retourgoederen in mindering van het totaal door jou te betalen bedrag gebracht. Retourneren is overigens helemaal gratis!

*Als je een artikel retourneert en je hebt (een deel) betaald met Fashioncheque, dan krijg je het retourbedrag teruggestort op de Fashioncheque zelf. Bewaar deze dus goed!

Heb je artikelen retour gestuurd, maar krijg je wel een rekening van Afterpay?

Dan hebben de retour en de mail van Afterpay elkaar net gekruist en kan het zijn dat het verkeerde bedrag op de rekening van Afterpay staat. Binnen 1,5 week ontvang je opnieuw een mail van Afterpay met daarin het juiste bedrag. Voor vragen kun je natuurlijk altijd contact opnemen via: webshop@bluerebel.nl.

Worden er betaalkosten gerekend?

Voor iDeal, Creditcard, Afterpay en Fashioncheque worden geen betaalkosten gerekend.

Ik heb een Fashioncheque, hoe werkt dit?

Tijdens het afrekenproces kun je je code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in het betaaloverzicht. Wij doen ons uiterste best om jouw shopbeleving op de Blue Rebel webshop zo prettig mogelijk te maken. Hieronder vind je per categorie de meest gestelde vragen met hun antwoorden. Heb je andere vragen of tips voor ons? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice per telefoon: 033 2532660 of stuur een e-mail naar: webshop@bluerebel.nl. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?

Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijg je van ons een orderbevestiging per email. Hierop staat een overzicht van de door jouw bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Nee, jouw bestelling wordt direct verwerkt en verzend klaar gemaakt. Je kunt jouw bestelling uiteraard altijd retour sturen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer je op een werkdag voor 22.00 uur bestelt, worden jouw producten op dezelfde dag verzonden. Bestellingen binnen Nederland worden meestal de volgende dag geleverd. Mocht het voorkomen dat wij van dit levertermijn afwijken, dan nemen wij contact met u op per e-mail.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn gratis bij bestellingen vanaf €60,00. Bij bestellingen onder €60,00 wordt €3,95 verzendkosten in rekening gebracht.

Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?

Je kunt jouw bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vul je jouw eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voer je vervolgens het adres in waar je het wilt laten afleveren.

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?

Nee, met online aankopen spaar je geen punten.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?

Een artikel wordt pas voor jou gereserveerd als je de bestelling hebt afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen het artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 

De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief 21% BTW.

Ruilen en retourneren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wil sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Wanneer je gebruik wilt maken van gratis retourneren plak je de retoursticker die bij de retourbon zit over de oorspronkelijke adressticker. Je kunt je retourzending vervolgens gratis afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Wanneer je van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt binnen 14 dagen na herroeping op jouw rekening gestort.

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor de zak waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over uw adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan jou vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Het retourneren is gratis wanneer je gebruikmaakt van onze gratis retoursticker en retourneert via een PostNL servicepunt. Wanneer je van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.

Back to top

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail webshop@bluerebel.nl. Bij e-mail wordt je vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur op +31 (0) 33 253 2660. Wij geven je uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/). 

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit je bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen wij je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 

Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Wij vragen je om op het retourformulier in te vullen welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retour formulier in de doos en plak de adressticker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kunt u afgeven bij een PostNL locatie bij u in de omgeving indien u in Nederland woont. Voor België kunt u het pakket afleveren bij een DPD Pickup Parcelshop. Voor Duitsland kunt u het pakket afleveren bij een DHL Paketshop.

Je retourorder wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn.

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Promese
t.a.v. Blue Rebel
ordernummer
Antwoordnummer 13161
5600 VE Eindhoven
Nederland

Algemeen

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer je een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar jouw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op jouw computer geplaatst. Met als doel dat wanneer je nogmaals dezelfde site bezoekt, de server je nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die u gekozen heeft. 

Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we u naar onze Privacy Statement.

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit? 
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op productniveau.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door jouw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In jouw account kunt u zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw adres te wijzigen. 
Nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 

Ik heb een nieuw mail adres.
In jouw account kun je zelf jouw e-mailadres wijzigen door in te loggen met jouw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw e-mailadres te wijzigen. 

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Ben je jouw wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
De artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat je hiervoor hebt overgemaakt, wordt zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van jouw bestelling worden naar je opgestuurd.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepassing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Back to top